Newsletter

The APR Difference - hvordan APR udvikler software

4. februar 2017

Vi får tit spørgsmål om hvordan APR udvikler deres software, og vi ved der kører mange historier og rygter om hvordan APR gør fra dem der ikke ved bedre. Herunder er der en god forklaring fra APR på hvilke værktøjer de bruger.

Kort fortalt er forskellen fra APR og andre DATA DATA DATA.

Jo mere data du kan indsamle og analysere når du skal optimere en bil, jo bedre resultat kan man også få ud af det. Der er mange maps der skal ændres i en ECU for at en bil kører optimalt under mange forskellige forhold. Afhængig af luftfugtighed og temperatur kan der sagtens være forskel på hvor meget man kan avancere tændingen og hvilket ladetryk man kan køre med. Får man så tunet bilen en kold vinterdag hvor den bliver presset til det yderste med ladetryk og tænding, kan man pludselig stå med en bil der vil forsøge at trække tænding tilbage på en varm sommerdag og i yderste tilfælde komme til at tændingsbanke. Og jo flere data man får samlet sammen fra flere forskellige steder i verden, jo bedre mulighed får man for at forfine alle de forskellige maps og dermed lave en software der yder bedst muligt under flest forskellige forhold og stadig lader ECU'en beholde alle sikkerhedsparametre

APR har udviklet deres egen software der tillader en markant større mængde data kan indsamles på samme tid med en meget højere bit rate en f.eks et vcds kabel kan klare. VCDS kan logge 12 kanaler samtidig, APR kan logge over 100 kanaler med 10 gange større bit rate. Og det giver dem en markant større mængde data der kan analyseres og sammen med en stor afdeling med ingeniører der kan bruge den nødvendige tid på at analysere og justere softwaren og rette i de mange maps der er med til at fortælle bilen hvordan den skal opføre sig under forskellige forhold.

Derudover kan APR ændre i den binære kode i ECU'en så de kan få ECU'en til at opføre sig på nøjagtigt den måde de gerne vil have, uden at begynde at pille ved sikkerheden i softwaren der er indebygget fra fabrikken.

Når der kommer helt nye modeller som man ikke har erfaring med tidligere, kører der altid et længere udviklingsprojekt hvor man tester tuningen først på egne biler og siden hos APR forhandlere over hele verden så man sikrer at bilerne opfører sig som de skal under forskellige forhold. Er det modeller som ikke findes i USA, rejser APR's ingeniører gerne rundt og besøger forhandlere der kan finde de modeller der skal udvikles software til og bruger tiden på at udvikle og teste det så man er sikker på at lancere et færdigt gennemtestet produkt hver gang.

Vil du gerne prøve ? Så husk at APR tilbyder 30 dages fuld tilfredshed eller pengene tilbage på deres software så længe bilen tunes på original størrelse turbo. Denne mulighed gælder dog kun så længe bilen er med standard turbo, er der upgrade turbo på gives der ikke penge retur.

Vil tilbyder tuningen udført i København, Skjern eller Viborg. Kontakt os på mail info@ vagtuning.dk (fjern mellemrum), via chat på facebook siden for APR Denmark eller Vagtuning.dk eller mobil +4528110600 for at lave en aftale eller hør mere om mulighederne. 

Der kan leveres TÜV godkendelser på en del af softwaren fra APR, vi arbejder på at teste godkendelserne herhjemme og se om de kan godkendes som konstruktive ændringer ved syn med denne dokumentation.

 

APR siger :

 

APR ECU Explorer

APR ECU Explorer

APR’s proprietary ECU Explorer gives APR’s Calibration Engineers unparalleled access to the vehicle’s entire engine management system. Typical commercially available data logging tools, used by most tuners, only allow logging up to 12 engine-operating variables at extremely low data rates. These tools are also limited to a small, specific list of variables. APR’s ECU Explorer is capable of logging every variable found within the ECU with far more variables logged at once, at very high data rates.

 

APR ECU Composer

APR ECU Composer

APR’s proprietary ECU Composer is used for altering the engine management system. With full access to every table, map and variable within the ECU, APR’s Calibration Engineers are not limited to a handful of maps as is common for most tuning companies.

 

APR ECU Assembly

APR ECU Assembly

APR’s Electrical Engineers have the ability to alter the code structure of the ECU. Through code levels changes, APR's Engineers are able to add features to the ECU. Other changes allow higher torque limits than those achievable through only modifying calibration data or using piggyback devices as is the case for many tuners. On the highly modified end, this often allows APR to make turbo upgrades operate without the need for external manual controllers.

 

APR Direct Port Programming

DirectPort Programming

APR’s DirectPort Programming is now available! Any APR Dealer in the world, connected to the Internet, has direct access to APR’s latest ECU upgrades for loading directly over the vehicle's OBD-II port. This completely eliminates the need to remove and open the ECU for currently available files and can be uninstalled at any time!

Skriv en kommentar